Verhuizing en verhuizing - Reisverslag uit Kiev, Oekraïne van Florian Dijck - WaarBenJij.nu Verhuizing en verhuizing - Reisverslag uit Kiev, Oekraïne van Florian Dijck - WaarBenJij.nu

Verhuizing en verhuizing

Door: Florian

Blijf op de hoogte en volg Florian

12 Juni 2009 | Oekraïne, Kiev

Hallo allemaal,

Goed nieuws, ik ben verhuisd! De afgelopen maand is het stadsbestuur op meerdere bruggen tegelijkertijd begonnen met wegwerkzaamheden waardoor Masha elke dag uren in de file kon aanschuiven. Mij maakt het allemaal niet zo veel uit, ik werk op de minder drukke linkeroever, maar Masha moest elke dag die brug over, naar de rechteroever, dus hebben we besloten op die oever eens iets te zoeken.

En we hebben iets heel erg moois gevonden: Een huis van 120m2 op een stuk grond met tuin van 600m2. We hebben een kersenboom, allerlei fruit in de tuin, en ruimte om een terrasje te bouwen. Bovendien een geweldige keuken, echt alles perfect! En de huur is maar een klein beetje meer dan wat we in het vorige appartement betaalden op de linkeroever. Ik ben er echt blij mee! Heb trouwens ook een paar foto's toegevoegd hier.

De tweede verhuizing is de verhuizing van ons kantoor. Blijkbaar is deze regio toch wel behoorlijk vervuild. Er ligt hier ergens radioactief afval opgeslagen bij de buren, en er liggen honderden vaten met vergif weg te rotten in een van de aanpalende gebouwen, en dat zakt allemaal de grond in. Elke keer als het regent moet je oppassen voor de plassen, je weet nooit wat daar voor chemicaliën inzitten, en dat is gewoon niet gezond. Voor het nieuwe kantoor hebben we een plek gevonden een paar kilometer verderop. Hartstikke mooi pand, goede indeling van de ruimtes, met airco, een eigen toilet en een cafetaria beneden. Stukken beter dus dan dat wat we nu hebben, en ook nog eens goedkoper.

Ik kan niet zeggen dat de crisis slecht voor ons is... Een nieuw huis en een nieuw kantoor, allebei voor een hele goede prijs. Nu moeten we alleen maar zorgen dat we hier ons werk op peil houden en dan is alles perfect!

Allemaal een heel fijn weekend!
Groetjes, Florian

• 12 Juni 2009 - 15:14

Benjamin:

Dag Broeders,

leuk die foto's, het ziet er een stuk beter uit dan jullie vorige woning! Het huis op de rechtse foto, waar de auto staat is van jullie verhuurdster neem ik aan??

Geniet er van en ook van je nieuwe onvervuilde kantoortje;)

Fijn weekend!

Benjamin

• 13 Juli 2009 - 16:33

Frank En Frances:

Hallo Florian,alles kids?Je hebt nu wel een mooie woning he.Ik hoop dat je af en toe nog eens tijd kunt maken om iets te schrijven,want wij lezen dat graag.Het ga je goed.Gtrjs van ons Frank en Frances uit Belgie