Loodgieters en Liefde - Reisverslag uit Kiev, Oekraïne van Florian Dijck - WaarBenJij.nu Loodgieters en Liefde - Reisverslag uit Kiev, Oekraïne van Florian Dijck - WaarBenJij.nu

Loodgieters en Liefde

Door: Florian

Blijf op de hoogte en volg Florian

29 April 2009 | Oekraïne, Kiev

Hallo allemaal,

Na een hele lange tijd van stilte is het eindelijk weer eens zover: een nieuw bericht uit het verre Kiev.

De afgelopen maanden waren echt pure waanzin. Ik ben van hot naar her gevlogen (heb sinds het begin van het jaar alweer een stuk of 10 vluchten achter de rug), we hebben gereorganiseerd in de firma waardoor we ineens een stuk meer werk hebben voor de mensen die zijn gebleven en we zien de resultaten want transport zit weer een beetje in de lift, ik heb een rib gebroken en weer laten genezen, en nog een hele hoop meer. Ik ben in Oekraïne weer lekker aan het reizen geslagen naar Odessa, Ternopil en Kharkiv en vermaak me verder beter dan ooit hier.

Helaas is niet alles rozengeur en maneschijn: Vanaf 14 Mei gaat er een nieuwe wet in die buitenlandse werknemers viseert. Er komen strenge controles en hoge boetes op het overtreden van deze wet, die in feite verbiedt dat buitenlanders hier zonder werkvergunning aan de slag zijn, maar die het tegelijkertijd een stuk moeilijker maakt om die werkvergunning te krijgen. Weer een berg papierwerk dus...

Ook in Belgie is niet alles even goed. Ik zit al sinds de winter met een gebroken waterleiding in mijn huisje, en elke keer als ik kom probeer ik mensen te vinden die hem kunnen repareren. Afgelopen zaterdag was ik vol goede hoop dat ik eindelijk iemand had, een loodgieter die me op vrijdag nog bevestigde dat hij er zaterdag zou zijn en op zaterdag onbereikbaar was tot ruim na het afgesproken tijdstip om vervolgens met een smoes aan te komen zetten waarom hij niet op was komen dagen. Totaal onbetrouwbaar, en dat is echt frustrerend! (Moest het je interesseren, die loodgieter was Steven Van den Bosch, die kun je dus beter niet gebruiken!)

Maar er zijn ook een hele hoop leuke dingen in het leven! Het is lente in Kiev,de hele stad begint weer groen te kleuren en dat is heerlijk! De zon schijnt, de vogeltjes zingen, de parken zijn prachtig! Ook op mijn werk ben ik al lang niet meer zo gelukkig geweest als nu. Het is heerlijk om te zien dat je dingen kunt veranderen, en dat daarna het resultaat erop vooruitgaat. We hebben wel nog een lange weg te gaan. Ook in de muziek ben ik gelukkig, we spelen echt leuke stukken samen en plannen zelfs ergens in de loop van de komende maand een klein concertje voor vrienden en bekenden.

Morgen komen mama en Daniel naar Kiev, en 10 dagen later komt er een goede vriend uit Duitsland op bezoek, dus de komende tijd is ook erg leuk.

En dan is er natuurlijk nog de liefde... Sinds een paar maanden ben ik samen met een Oekraïens meisje, Masha. Ze komt uit Odessa en was eerst een tijdje mijn huisgenootje voordat ik doorhad dat ik haar eigenlijk echt wel leuk vond... Binnen 2 weken gaan we een weekend naar Kamenets Podolski, een stadje waar een hele hoop kastelen in de buurt staan uit de Oostenrijks-Hongaarse periode. Lekker met zijn tweeen.

Ik zet ook een paar nieuwe fotootjes online, ik hoop dat jullie ze leuk vinden!
Tot snel!



  • 29 April 2009 - 08:09

    Nathalie:

    Hey Florian, leuk te lezen dat alles weer goed gaat in de liefde! Hopelijk wordt dat een superromantisch weekendje. Kastelen, dta klinkt natuurlijk al om van weg te dromen... Hier alles nog dik ok. Ik ga volgende maandag (11 mei) eindelijk mijn doctoraat verdedigen, wou dat je erbij kon zijn... Duim maar een beetje extra voor mij! Ons appartementje is ook bijna helemaal ingericht nu. In die winkel waar ik was toen je me belde hebben we uiteindelijk een bankstel besteld, die is wel nog niet aangekomen... Gelukkig heb ik een eigen handige harry in huis, en hoef ik geen beroep te doen op loodgieters. Twee weken geleden waren de buizen hier gesprongen (STINKEN!!!), maar Christophe kon er gelukkig meteen zelf mee aan de slag en heeft alles keurig opgelost. Dat helpt toch wel enorm. Succes ook op de job! Tot gauw!

    Nathalie

  • 03 Mei 2009 - 08:54

    Frank En Frances:

    hey florian
    spijtig te horen dat het
    lek nog niet gemaakt is
    vraag aan Jan want die heeft zijn eigen loodgieter is iemand uit
    schoten probber maar,en dat komt wel in orde hoor.in November gaan wij voor 3 maand naar Thailand overwinteren goed he. gr FF

  • 03 Mei 2009 - 15:50

    Benjamin:

    Dag broeders,

    leuk om weer wat van jou te mogen horen.

    Wat een leuke foto's allemaal en die kastelen, daar ben ik ook wel benieuwd naar.

    Hier alles goed, maar ongelooflijk druk. Ik heb net mijn verjaardagsfeest gevierd op vrijdag, gisteren het huwelijk van Mieke Verheij bijgewoond in Maastricht (ze zag er erg gelukkig uit en het was een prachtdag!) en vandaag weer een repetitie gehad voor één van mijn projectkoren. Over 10 minuten richting Jornt en Claudia; huwelijksbesprekingen, want ik ben naast getuige ook ceremoniemeester en het huwelijk is al over een ruime 3 weken!

    Wanneer kom je weer richting NL?

    Ik hoop je gauw weer eens te spreken en te zien!

    Warme groeten,

    Benjamin

    PS: Tussen mij en Rebekka gaat het ook erg goed en ben zeer gelukkig:D

  • 04 Mei 2009 - 11:03

    Friederike:

    Lieve Florian, ik zit naast je in jouw kantoor voor je ons weer bij het vliegveld afzet. Wij hebben een heerlijke tijd dankzei jou in kiev gehad; je hebt ons erg veel laten zien en mee laten genieten van alles wat jou hier bezig houdt. tevens ben jij een perfecte gids in ieder opzicht en de zon was ons ook nog gegund. Straks gaan wij helemaal voldaan weer naar huis, het was echt geweldig, dank je wel voor alles!!! Liefs en dikke kus, mama.
    P.S. Jouw rijstijl is alleen al de moeite waard om hier naartoe te komen!

  • 21 Mei 2009 - 12:32

    Florian:

    Mijn rijstijl??
    Hahaha, wat is daar mis mee dan?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Florian

Op 14/1 naar Moskou voor training en kennismaking met Russische bedrijfscultuur. Op 4/2 naar Kiev om daar als Commercieel medewerker te beginnen bij een transportbedrijf.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 469
Totaal aantal bezoekers 37632

Voorgaande reizen:

14 Januari 2008 - 30 April 2010

Oekraine

Landen bezocht: