Eerste indruk - Reisverslag uit Kiev, Oekraïne van Florian Dijck - WaarBenJij.nu Eerste indruk - Reisverslag uit Kiev, Oekraïne van Florian Dijck - WaarBenJij.nu

Eerste indruk

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Florian

05 Februari 2008 | Oekraïne, Kiev

Elk voordeel heb zijn nadeel…

Enkele weken geleden zei ik nog dat ik Kiev zo veel prettiger vond dan Moskou omdat alles daar net een beetje meer relaxed is, en dat is ook zo. Zo kwam mijn vlucht een beetje relaxed een uurtje later aan dan voorzien, was de douane bijzonder relaxed in het bekijken van de paspoorten (dwz, ze namen er uitgebreid de tijd voor), kwam de persoon die ons het appartement zou laten zien gewoon helemaal niet meer opdagen tot we hem na lang aandringen konden overtuigen, en bleek er ook helemaal geen contract te zijn om te tekenen, waardoor ik nog niet kon intrekken.

Gelukkig (dacht ik) had ik een kamer geregeld in een jeugdherberg. Daar aangekomen bleek er een iets te relaxte waterleiding te zijn geweest die gesprongen was en een deel van de kamers had blankgezet, waaronder de kamer die ik had geboekt… Jammer dus, en het gevolg is dat ik nu de eerste paar nachten logeer in een absoluut afzichtelijk krot van een kamertje, erg klein en spartaans, maar in principe met alles wat ik nodig heb, en niet al te ver van het metro-station. Ik hoop dat ik ook nog een beetje kan slapen, want de buren zijn wel erg luidruchtig…

Maar het is niet allemaal slecht wat me hier overkomt. Ik heb intussen weer met een paar oude vrienden gebeld, die ik binnenkort weer eens ga terugzien. Verder zijn er Aiesec-congressen op komst waar ik hopelijk ook nog een kleine rol in kan spelen, en er komt een landbouwbeurs aan waar ik ook enkele dagen heenga. Ik ben hier hartstikke vrij om mijn eigen agenda samen te stellen om te proberen goede resultaten binnen te halen voor de firma, en daar zal ik dan ook zeker gebruik van maken. Ik wil langs bij een paar ambassades, wil zeker gebruik maken van de netwerkmogelijkheden die er hier zijn voor expats, en ik denk dat ik me hier best ga amuseren met alle andere mogelijkheden die deze stad en dit land bieden, maar goed, eigenlijk was ik niet van plan om te schrijven over mijn werk.

Verder gaat alles goed. Ik mis jullie wel een beetje, vooral omdat het een beetje tegenzit in het begin, maar dat is wel goed, daar wordt je uiteindelijk alleen maar sterker van.

Ik houd jullie op de hoogte!

P.S. Het is mogelijk om via de website van mijn gsm aanbieder gratis sms-jes te sturen. Ga naar http://www.kyivstar.net/en/sms/ en kies als nummer 097 25 30 368
Je krijgt dan nog een vraag om te testen of het wel een mens is en niet een computer die berichtjes probeert te versturen, maar verder werkt het prima!

  • 05 Februari 2008 - 11:20

    Percy:

    Ha die Florian. Ook weer de internationale wegen betreden. Hoop wel dat snel beter 'weer op komst' is, maar het is in ieder geval geen Moskou. Leuk om zo de verhalen bij te houden. Ik hou je op de hoogte uit het Noorden.

    Veel suc6!

  • 05 Februari 2008 - 12:29

    Nathalie:

    Hey Florian, Luidruchtige buren? Maken ze veel ruzie of houden ze je 's nachts wakker met bedgeluiden;)? Of beide, natuurlijk ;)? Hopelijk ben je snel van die Spartaanse kamer af en kan je in je flat intrekken. Hou ons zeker op de hoogte en veel succes daar!!!

  • 06 Februari 2008 - 14:05

    Benjamin:

    Hey Florian,

    Vanaf mijn oer-trage laptop met oertraag internet ben ik blij eindelijk jouw berichtje te lezen en erop te kunnen reageren.

    Jammer dat het in het begin tegenzat, maar zo te zien heb je genoeg te doen om dit alles te kunnen vergeten.

    Hier gaat alles goed met mij. Morgen ga ik op repetitieweek met het NSKK in St. Michielsgestel en heb er al superveel zin in!!!
    Tussen Danelle en mij loopt het ook vlot.

    Ik ben nu eindelijk officieel voorzitter-af en er is een enorme last van mijn schouders gevallen. Ik voel mij zo veel minder gestressed, daar ben ik zeer blij om.
    Voorlopig dus NSKK en dan weer hard aan de scriptie.

    Ik wacht met smacht op jouw volgende bericht!

    Geniet ervan!

    Groetjes, Benjamin

  • 07 Februari 2008 - 12:02

    Clara:

    Heel leuk om zo je belevenissen te kunnen lezen. Ik wens je veel sterkte.
    Hartelijke groet, Clara

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Florian

Op 14/1 naar Moskou voor training en kennismaking met Russische bedrijfscultuur. Op 4/2 naar Kiev om daar als Commercieel medewerker te beginnen bij een transportbedrijf.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 199
Totaal aantal bezoekers 37683

Voorgaande reizen:

14 Januari 2008 - 30 April 2010

Oekraine

Landen bezocht: